گسترش استراتژی، در انتخاب کانال ارتباطی در راستای استراتژی تبلیغاتی ، دقت به این نکته مهم است: “چطور با توجه به سرمایه ای که در دسترس داریم بهترین ابزار را انتخاب کنیم تا مناسب ترین پیغام را به اکثر مشتریان برسانیم.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. جهت اطلاعات بیشتر مطالب مدیریت شبکه های اجتماعی را مطالعه بفرمائید. تیم آرتاتکنیکال نیز خدمات مدیریت شبکه های مجازی را بوسیله کادر مجرب ارائه میکند.
پویش تبلیغات با استراتژی تبلیغاتی تفاوت دارد. پویش (کمپین) گروهی از برنامه های جدا از هم و هماهنگ است؛ اما استراتژی روش اجرا را معین می کند. وجود تبلیغات در همه جا و به صورت پی در پی در جایگاه اولِ اهمیت قرار دارد.
کپی، آثار هنری، تصاویر، موسیقی (در واقع همه جنبه های کمپین) باید استراتژی را در کل منعکس کند. این امر به ویژه هنگامی که از چندین کانال استفاده میشود در استراتژی تبلیغاتی مهم است.
برای مثال چاپ، تلویزیون و پست مستقیم. برای دستیابی به حداکثر انسجام، بسیاری از تبلیغ کنندگان، موضوعی متحد را ایجاد میکنند. این موضوع به صورت یک تصویر، یک شعار یا ترکیبی از آنها است که در همه عناصری که به دست مشتری میرسد، متمرکز میشود.
همهی جنبههای کمپین مانند متن، عکس ها و موسیقی باید انعکاسی از استراتژی تبلیغاتی باشند. این کار، به خصوص زمانی که از چند کانال متنوع، مانند اینترنت، مجلات، تلویزیون و غیره استفاده میکنید سودمند است. برای رسیدن به بیشترین هماهنگی لازم، خیلی از تبلیغ کنندگان حرفهای از مفاهیمی استفاده میکنند که به صورت تصویر، شعار تبلیغاتی و یا ترکیبی از چند شیوه است.
با این حال، مالکان کسب و کار کوچک نباید توقع راهکارهای مؤثر و ارزان را داشته باشند، زیرا بعید است که بشود به طور همزمان از کانال تبلیغاتیای استفاده کرد که هم مؤثر و هم کم هزینه باشد. به همین خاطر است که تعیین کردن بودجهای مناسب برای تبلیغات از اهمیت بسیاری برخوردار است.
![]() |
تبلیغات محیطیتاپراه |