عناصر موجود در یک طرح تبلیغاتی
تحلیل موقعیت، بررسی مشکلات و فرصت ها
عناصر موجود در یک طرح تبلیغاتی، یک پیام تبلیغاتی باید به یک مشکل رسیدگی کند. ممکن است به این موضوع فکر کنید که چرا مشتریان به خدمات شما دسترسی ندارند. آیا مشکل ناشی از تبلیغ شما، کمبود اطلاعات، درک یا نگرش مشتری بالقوه یا منابع شما است؟ مشکلات را لیست کنید.
اکنون، این مشکلات را به فرصت هایی برای شکل دادن به تبلیغ حرفه ای خود، تصحیح اطلاعات نادرست، آموزش عمومی و تغییر نگرش تبدیل کنید. نحوه استفاده از فرصت ها را شرح دهید.
اهداف تبلیغاتی خود را به وضوح مشخص کنید. خاص باشید! درآمد سالانه ای که تولید میکنید، سهم بازاری که برای خدمات در منطقه جغرافیایی ارائه میدهید را گزارش کنید. سهم بازار رقبای خود را فهرست کنید و اظهارات مختصری را در مورد خدماتی که ارائه میکنند، یادداشت کنید. همچنین استراتژیهای بازاریابی و تلاشهای تبلیغاتی آنها را شرح دهید.
اگر این اطلاعات را ندارید، وقت آن رسیده است که اطلاعاتی را در مورد بازاری که در آن فعالیت دارید، جمع آوری کنید. خدماتی که ارائه میدهید را شرح کنید. نتایج هر تحقیق بازاریابی که انجام داده اید، مانند: نظرسنجی ها و بازخوردهای رضایت مشتری، نظرات و واکنش های مخاطبان، همکاران و اعضای خانواده را درمورد عملکرد درج کنید.
مخاطبین هدف خود را مشخص کنید، از جمله افرادی که ممکن است در تصمیم گیری برای جستجوی خدمات شما تأثیر بگذارند. اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد، توزیع جغرافیایی. و اطلاعات روانشناسی مانند: سبک زندگی، علایق، ارزش ها و نگرانی های مخاطبان را جمع آوری کنید. مزیت رقابتی خود، ارزش برندتان و جایگاهی که در بازار دارید را شرح دهید.
از اطلاعات تحلیل موقعیت و بیانیه استراتژی خود برای ایجاد یک پیام اصلی موثر استفاده کنید. در مورد اهداف بازاریابی، مشکلات و فرصت های موجود، نقاط قوت و ضعف برندتان و جذب مخاطبان هدف خود فکر کنید.
جزئیات نحوه اجرای پیام اصلی خود را به گونه ای بیان کنید که توجه مردم را جلب کرده و به یاد ماندنی باشد. تبلیغاتتان باید چگونه باشد؟ چه محتوایی را میخواهید بگنجانید؟ چه لحنی را میخواهید منتقل کنید؟
رویکردهای اساسی برای طرح تبلیغاتی خلاق شامل این موارد است: معرفی عملکرد برندتان، معرفی خدمات خاصی که ارائه میدهید، تمرکز بر آموزش و ارائه اطلاعات و…
استراتژی تبلیغاتی مناسب، میتواند به رونق کسب و کارتان کمک کند، اما این نکته مم است که توسط افراد مجرب طراحی شود. تبلیغات استراتژیک شده با برنامه ریزی مناسب تعداد مشتریان و فروش محصولاتتان را افزایش میدهد.
تیم آرتاتکنیکال به وسیله افراد با تجربه و ماهر همچنین با کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات استراتژی تبلیغاتی را ارائه میکند. جهت اطلاعات بیتشر میتوانید با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.
![]() |
تبلیغات محیطیتاپراه |