انواع رسانههای تبلیغاتی
۶. رسانههای خاص
انواع رسانههای تبلیغاتی، آخر سال که میشود، کلی تقویم و سررسید توسط مجموعههای مختلف در اختیار افراد گوناگون قرار میگیرد. این تقویمها و سررسیدها شامل نام برند و لوگوی آن است. در برخی موارد، پیامی تبلیغاتی یا شعار مجموعه هم در کنار راههای ارتباطی به آنها اضافه میشود.
منظور از رسانههای خاص، همین هدایاهای تبلیغاتی است که بهعنوان ابزاری برای اطلاعرسانی و تبلیغ کسبوکار، از آنها استفاده میشود.
چرا آنها را رسانه تبلیغاتی در نظر میگیریم؟ چون با کمک آنها میتوانیم پیام خود را منتقل کنیم و افرادی خاص را هدف بگیریم.
استفاده از رسانۀ خاص کمهزینه است. این کار آگاهی از برند را در مشتریان کنونی و بالقوه افزایش میدهد و باعث میشود نام برند بیش از پیش در اذهان باشد.
همچنین، آنها بهعنوان یکی از بهترین رسانههای تبلیغاتی برای ساخت یک رابطۀ بلندمدت و افزایش وفاداری مشتری شناخته میشوند.
خب، کامل و مفصل با انواع رسانههای تبلیغاتی آشنا شدیم و اکنون ویژگیهای هریک را میدانیم. الان وقت تصمیمگیری است: از کدام رسانه استفاده کنیم تا بیشترین دستاورد ممکن را داشته باشیم؟
بهترین رسانه تبلیغاتی را چگونه انتخاب کنیم؟
انواع رسانههای تبلیغاتی، بعد از آشنایی با رسانههای تبلیغاتی و انواع آن، زمانی که قصد دارید بهترین آنها را برای کمپین خود انتخاب کنید، باید قبل از هر اقدامی، شناخت کاملی نسب به مشتریان خود پیدا کنید.
به این منظور باید هم اطلاعات جمعیتشناختی مثل سن و جنسیت و هم جزئیاتی مثل علایق، سبک زندگی، اولویتها و ارزشها، سرگرمیها و… را جمعآوری کنید.
خلاصه بگوییم، ساخت پرسونا، شما را در پیداکردن بهترین رسانه برای تبلیغات یاری خواهد کرد.
همان طور که بالاتر هم گفتیم، انتخاب رسانۀ درست برای تبلیغات،یک گام مهم برای کسب موفقیت در فرایند بازاریابی است.
در ادامه، راجع به مواردی که باید هنگام انتخابتان به آنها توجه کنید، صحبت خواهیم کرد.
![]() |
تبلیغات محیطیتاپراه |