انواع رسانههای تبلیغاتی
۳. رسانههای مکتوب
انواع رسانههای تبلیغاتی، به این دسته از رسانهها، رسانههای چاپی هم میگویند. برخی هم به آنها رسانههای فیزیکی میگویند؛ چون قابللمس هستند.
آنها برای هدفگیری اقشار خاصی از جامعه مناسب عمل میکنند. برای نمونه، کسانی که به اصول قدیمی مثل خواندن روزنامهها و مجلههای کاغذی پایبند هستند.
ویژگی دیگر رسانههای مکتوب این است که میتوان افراد ساکن در یک موقعیت مکانی خاص را هدف گرفت.
مثلاً برای تبلیغ باشگاه بدنسازی، میتوانید از تراکت و پخش آن در محلههای اطراف برای جذب مشتری بهره ببرید. به این ترتیب، احتمالاً نرخ بازگشت سرمایهتان هم بالاتر خواهد رفت؛ چون کسی را هدف میگیرید که خدمت شما دسترسی دارد.
به این دسته از رسانهها، رسانههای چاپی هم میگویند. برخی هم به آنها رسانههای فیزیکی میگویند؛ چون قابللمس هستند.
آنها برای هدفگیری اقشار خاصی از جامعه مناسب عمل میکنند. برای نمونه، کسانی که به اصول قدیمی مثل خواندن روزنامهها و مجلههای کاغذی پایبند هستند.
ویژگی دیگر رسانههای مکتوب این است که میتوان افراد ساکن در یک موقعیت مکانی خاص را هدف گرفت.
مثلاً برای تبلیغ باشگاه بدنسازی، میتوانید از تراکت و پخش آن در محلههای اطراف برای جذب مشتری بهره ببرید. به این ترتیب، احتمالاً نرخ بازگشت سرمایهتان هم بالاتر خواهد رفت؛ چون کسی را هدف میگیرید که خدمت شما دسترسی دارد.
این نوع از انواع رسانههای تبلیغاتی، در اشکال مختلفی ظاهر میشوند. مثل:
- روزنامهها
میتوانند میزبان انواع تبلیغات محلی، ملی و حتی بینالمللی باشند. همهچیز به مخاطبانی که محتوای آن روزنامه را مطالعه میکنند، بستگی دارد.
- مجلات
مجلات تخصصی و عمومی که همچنان خوانندههای مخصوص (مثل مدیران کارخانهها یا کسبوکارهای بزرگ) دارند. جذابیت تبلیغ در مجلات، کیفیت بالای محتوای تبلیغاتی و خوشرنگ و لعاب بودن آن است.
- بروشور
شکل دیگری از رسانههای مکتوب که مناسب ارائۀ اطلاعات بیشتر از برند، محصولات و خدماتش است. بروشورها به خلق اعتبار برای برند کمک میکنند. مثلاً آنها را میتوان در محل برگزاری نمایشگاهها در اختیار مخاطبان قرار داد.
- تراکت
یکی از قدیمیترین اشکال تبلیغات است که میتوان از آنها برای جذب مشتری جدید و اطلاعرسانی استفاده کرد. تراکت برای جذب مشتریانی که در اطراف محل کسبوکار زندگی میکنند، بسیار موثر است.
بسته به تصمیم و خواستهای که دارید، میتوانید تبلیغ خود را روانهٔ رسانههای مکتوب کنید (مثلاً نشریههای تخصصی صنعت) یا خودتان مستقیماً تبلیغات را بهصورت مکتوب منتشر کنید (مثل تراکت و بروشور).
![]() |
تبلیغات محیطیتاپراه |