آشنایی با تبلیغات محیطی

1. بیلبورد

آشنایی با تبلیغات محیطی، تابلویی با رویه بزرگ و مسطح است كه براي نمایش آگهی یا اعلامیه از فاصله دور بیش از پانزده متر مورد استفاده قرار میگیرد.

در گذشته لغت بیلبورد اصطلاح رایجی براي پانل یا صفحاتی بود كه آگهی، اعلان، هشدار و حتی لیست قیمت روي آن ها چسبانده می شد .

بیل به معنی برگه قیمت و صورت حساب و بورد به معنی تخته ، صفحه و یا پانل است.

بیلبورد انواع مختلفی دارند كه می تواند عمودي ، افقی ، تابلوي برجسته و سه بعدي ، چرخان ، دورو یا دو طرفه ، دو طبقه ، الكترونیك و… باشد .

این تابلوها براي تبلیغات و اطلاع رسانی بزرگ شهري و بزرگراهی استفاده می شوند و در صورت كنترل صحیح ، میتوانند زیبایی منظر شهري را دو چندان كنند.

 

2. بورد یا تابلوي دیوراي

بوردها، همان تابلوي شهري هستند كه به صورت پایهدار و دیواري دیده می شوند، ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.

3. استند

استند ها، ابعاد كوچك تري نسبت به بوردها دارندو مناسب افراد پیاده طراحی می شوند و در پیاده راه ها و فضاهاي عمومی كاربرد زیادي دارند.

4. تابلوي روي بام

در ابعاد مختلف و متناسب با معماري ساختمان نصب میشود و از آنجا كه نیازي به ساخت سازه در فضاي شهر ندراد و فضاي مفید سطح شهر را اشغال نمی كند، پرطرفدار است.

5. نما آگهی

شیوه دیگري است كه براي پوشاندن نماي ساختمان از آن استفاده می شود .

این روش نسبت به شیوههاي دیگر كم هزینه است و به سازه و پایه ي اضافی نیاز ندارد.

6. تابلوهاي معرف كاربري

یك نوع اثر تبلیغاتی كخ در حقیقت گویاي تعریف كاربري آن محل مانند مغازه یا محل تجاري است.

7. تبلیغات پارچه‌اي

انواع پرچم و بنر، ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی هستند .

مشابه آن را براي تابلوهاي پایه ي روشنایی استفاده میكنند، چرا كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در گرافیگ شهري و تزئین محیط می گذارد كه به آن ها lamp post panel نیز گفته می شود.

8. سازه هاي بادي یا بادشونده ها

براي نمایش تبلیغات از شكل هاي مختلف بالن یا مدل محصول تجاري، به صورت زمینی یا بالا رونده استفاده می شود و تأثیر گذاري مناسبی در فضاهاي باز، مانند نمایشگاه و مراكز تجاري دارد.

9. تبلیغات متحرك

روي انواع خودروها طراحی می شود و با حركت در سطح شهر به نمایش در می‌آید و به اطلاع رسانی می پردازد.

10. تابلوي قرقره اي scroll board

تابلوهاي هستند كه در ابعاد بیلبورد، بوردف استند، پانل هر نوع دیگري قابل استفاده هستند.

ستوانه هاي چرخان یا قرقره اي در داخل آنها تعبیه شده كه تبلیغات را می‌چرخاند و میتواند بیش از یك تصویر را نمایش دهد.

این تابلوها معمولا هشت تا شانزده تصویر را با تایمر زمانی تنظیم شده می گردانند.

از محاسن آن ها تنوع پذیري نمایش آگهی در نقطه نصب است.

زیباترین و مجهزترین تابلوي قرقره اي در میدان تایمز نیویورك نصب شده كه چندین تصویر را به صورت پازل هاي تركیب شونده نمایش می دهد.

11. تبلیغات نورو رنگ

به وسیله ي نور و ایجاد نشانهي شهري، ساختمان یا سازه اي را تزئین می كنند.

این شیوه ي جلب مشتري ، زیبا و ارزان قیمت است و نیازي به پرداخت عوارض به شهرداري ندارد، زیرا به جاي نمایش پیام ، لوگو و متن نوشتاري ، فقط از نورپردازي و جلوه هاي نوري استفاده می‌شود.

12. تبلیغات لیزري

شیوه ي جدیدي است كه با ایجاد آثار تبلیغات به صورت متحرك و نمایش جلوه‌هاي ویژه سه بعدی، روي دیوارهاي شهر و حتی آسمان، توجه مردم را جلب می كند.

13. فضاي مجازي

تصویر هولوگرافی ، تصویري است كه به صورت سه بعدي به سمت بیرون پرتاب میشود مخاطب را به داخل دعوت می كند.

ورود به فضاي هولوگرافی، مانند ورود به یك فضاي مجازي است.

به دلیل همین ویژگی، پیام‌هاي این محیط ، تأثیر مفید و جذابی بر بیننده خواهند گذاشت.

 

تاپ راه
تاپراه

تبلیغات محیطی

تاپراه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست